The Place Without Limits
In a small village, the gender-fluid brothel owner La Manuela and their daughter want to seduce recently returned Pancho, who feels his manhood threatened. Meanwhile, a greedy capitalist is trying to buy the whole village and Manuela’s brothel is the final holding required for a monopoly.
Considered by many to be Arturo Ripstein’s most celebrated film, The Place Without Limits was not without controversy. Daring for its time, the film plunged into hot-button subject matter ranging from misogyny and transvestism to sex work, with the brothel functioning as a potent metaphor for hell.