White God
Favoring pedigree dogs, a new law puts a severe tax on mixed breeds. Owners dump their dogs and shelters become overcrowded. Lili, 13, fights desperately to protect her pet Hagen, but her father eventually dumps the dog. However, Hagen joins a gang of stray dogs who begin a canine uprising.
A pack of dogs run wild through the streets of Budapest in this captivating revenge parable from Kornél Mundruczó, an idiosyncratic allegory on authority, rebellion, power, and protest. Winner of the Un Certain Regard prize at the Cannes Film Festival, White God is an astonishing dystopic vision.