One Hundred and One Nights
Monsieur Cinéma—once an author, director and producer—is now nearly one hundred years old, but doesn’t look it. Famous actors drop by to visit their old friend. He doesn’t care about his age anymore, it is the golden age for him, rich and happy forever.
After Vagabond but before The Gleaners & I, Agnès Varda made this loving tribute to the history of cinema. With star-studded appearances at every corner, One Hundred and One Nights remains one of the definitive love letters to the spectacle of the movies by one of its finest practitioners.