Taxidermia
A sexually frustrated WWII officer. A Communist-era competitive eater. An embalmer of gigantic cats in search of immortality. The bizarre stories of one Hungarian family’s three generations of men over the 20th century, as told by their imaginative youngest child—who often mixes fact with fantasy.
Who needs rules? Provocateur and montage wizard Gyorgy Palfi’s second film is liable to shock at any moment, combining dark humor, political allegory, beautiful artwork, and deeply twisted body horror in the vein of Cronenberg. An acclaimed Cannes selection—but not for the faint of heart.