The So-called Caryatids
A documentary on Paris’ caryatids, the female nude or seminude statues that can be found in all kinds of architectural elements, such as architraves, friezes, and balconies. Accompanied by the poetry of Baudelaire and the music of Offenbach.
With her signature voice-over and roving observational eye, Agnès Varda wandered the streets of Paris to survey caryatids, the decorative female sculptures that support the capital’s buildings. With poetry, song, and historical anecdotes, Varda leads us on a playful architectural tour of the city.