Something Wild
A straitlaced businessman meets a quirky, free-spirited woman at a downtown New York greasy spoon. Her offer of a ride back to his office results in a lunchtime motel rendezvous, kickstarting an impulsive interstate road trip that brings the two face-to-face with their hidden selves.
Jonathan Demme’s off-kilter comedy turns the cliché of the philandering husband inside out to celebrate the thrill of broken rules and skirted responsibilities. Jeff Daniels and Melanie Griffith sizzle as the dynamic duo at the heart of this groovy escapade, doing their best to outrun the past.