Maelström
Bibiane, 25, is successful but finds her life lacks purpose. Following several unfortunate events, she gets drunk and hits a man with her car. She can’t recall anything but soon learns she is to blame for his death. Just as she is about to end it all, she meets Evian, the son of the man she killed.
Weaving a cosmically-charged web of connections from its privileged protagonist all the way to a talking fish, Denis Villeneuve’s boldness of vision took a giant leap with this dark, philosophical comedy. Prefiguring his later work on Enemy, Maelström is an early great from the blockbuster auteur.