Detachment
Tony Kaye (American History X) brings his gritty brand of realism to this acute story of a devoted teacher working within a flawed education system as he deals with his own trauma. Penned by a former teacher, the film’s astounding ensemble cast is led by an always brilliant Adrien Brody.