August: A Moment Before Eruption
A satire about the hardships faced by Israeli filmmakers, this reflexive documentary won the Peace Film Award in Berlin. Director Avi Mograbi is often called the Israeli Nanni Moretti, but in its meta, sociopolitical inquiries, August shares a greater kinship with the work of Abbas Kiarostami.