I Hired a Contract Killer
Henri Boulanger wants to die. Since his helpless attempts to end his days go down the drain, he hires a contract killer to do the job. While waiting for the killer, however, he makes the mistake of sipping a whisky for the first time in his life, meets a woman and promptly falls in love.
In his first collaboration with Aki Kaurismäki, iconic French star Jean-Pierre Léaud proves a perfect fit for the director’s droll and deadpan, not-quite-comedy style. Absurd and existential, the London-set I Hired a Contract Killer is a rare and fascinating outsider’s view of late-80s Britain.