Redemption
1975. A child writes to his parents in Angola to express how sad Portugal is. In 2011, an old man in Milan remembers his first love. In 2012 a man in Paris tells his baby daughter that he will never be a real father, and in Leipzig in 1977, a bride can’t get a Wagner opera out of her head.
A side-step follow-up to his breakout Tabu, this short film from Miguel Gomes is another work of a fervent cinephile, engaging with film history & film form with its ironic, multi-plotted, epistolary structure. Look out for an appearance from another of our greatest working directors, Maren Ade!