Eduardo travels on business to a province, accompanied by his lover. Returning (without the lover and a large sum of money), he suffers an accident and is assisted by four farmers who ask him in return to take them to the city. During the trip, everyone gets increasingly paranoid.
A true exercise in cinematic tension from the Mexican-Russian director Sergio Olhovich, Drizzle is a remarkable and unsettling meditation on neurosis, Indigenous communities, marginalization, and the Mexican psyche, eerily reminiscent of Ida Lupino’s The Hitch-hiker. Bold and uncompromising.