Clips from the feminist documentaries of the Brazilian filmmaker Eunice Gutman, selected and edited to mark 50 years of her cinematic legacy.
While the maker of this short is almost sixty years younger than Eunice Gutman, the enduring importance of her films is not lost on him. Gathering up striking scenes from her work, Lucas Vasconcellos pays heartfelt tribute to someone who has always been dedicated to struggles for equal rights.