On a stormy night, a young man on horseback races to bring his wounded son home. But death, incarnated in the child’s imagination as an evil creature that haunts the forests and leads travelers to death, never ceases to call him.
An actress, producer, and director, Marie-Louise Iribe was a powerhouse figure in French cinema before her career was tragically cut shot by illness. Channeling the macabre romanticism of Goethe’s eponymous poem, her penultimate film is a mythical, visually inventive odyssey to the land of the dead.