Enklava
Kosovo 2004, five years after the war. Nenad, a 10-year-old Christian boy from a Serbian enclave, is determined to create a proper community burial for his late grandfather. To do so he sets out to cross enemy lines and makes friends among the Muslim majority in deeply divided, war-torn Kosovo.
What happens when someone dies during a fraught time and situation, meaning they can’t receive a traditional burial? Goran Radovanović’s atmospheric and empathetic period drama is rooted in universal, eternal and always illuminating notions of forgiveness and love, even in dire circumstances.