Ich will mich nicht künstlich aufregen
The art curator Asta Andersen is a real go-getter, preparing a new exhibition on cinema in Berlin. However, order to make it happen, she needs financing. Thus, she pays a visit to various cultural departments and institutions, also using her own contacts in an attempt to secure the needed funds.
A witty and incisive debut, Max Linz’s colorful satire of the art scene in Berlin cuts close to the bone. Replete with enviable designer outfits and modernist furniture, this biting portrait of a curator in crisis dissects how a vocabulary stuffed with cultural references can mask a hollow core.