Partner
In Partner, Bernardo Bertolucci’s elliptical third feature, Pierre Clémenti delivers a pair of electrifying performance as an unassuming drama teacher and his hard-hearted anarchist doppelgänger, whose misadventures unfold against the backdrop of the 1960s student movement.
Where else is it possible to see a rakish, unruly Pierre Clémenti read from Barthes and Artaud, roll around in soap suds with Tina Aumont, and speak with his shadow self? In this colorful take on Fyodor Dostoyevsky’s The Double, the cult actor embodies and multiplies the volatility of Rome in 1968.