Europa Europa
Inventively fusing the fantastic with the terrible reality of WW2, this breakthrough film from Agnieszka Holland deftly interrogates questions of heroism and conformity. Based on the experiences of a Łodz ghetto survivor, and featuring a young Julie Delpy, Europa Europa is a thrilling wartime epic.