Going Away
Baptiste is a solitary supply teacher in southern France, who never stays anywhere more than three weeks. One evening, he finds himself in charge of his pupil Mathias, who hasn’t been picked up after school. Mathias takes the boy to his mother, Sandra. Within a day, the trio have formed a bond.
The luminary French actress-turned-auteur Nicole Garcia directs this drama with a bold and enveloping naturalistic touch. The story of two lost souls finding their footing amidst the whirlwind that is the world, Going Away is a frequently touching & valiant view on human connection in trying times.