Winchester 73
In Winchester ’73, the first of the Mann-Stewart westerns, Stewart is driven anti-hero Lin McAdam, out to avenge the heinous murder of his father — and, in a parallel pursuit, to recover a much-coveted stolen rifle, now passing from hand to hand.