For a better experience on MUBI, update your browser.
3.2
37 Ratings

Baby Blues

Tutto parla di te

Directed by Alina Marazzi
Italy, Switzerland, 2012
Drama

Synopsis

Pauline returns to Turin ‐ her place of birth ‐ for the first time after many years and gets in touch with Angela, whom she had earlier met abroad and who now manages a Maternity Center. Here Pauline undertakes a research project on the experiences and problems of today’s mothers.

This film is not currently playing on MUBI but 30 other great films are. See what’s now showing
Baby Blues Directed by Alina Marazzi

What are people saying?

  • MATTEO BITTANTI's rating of the film Baby Blues

    It's very Italian: all over the place. The intentions are good but the execution would be considered inadequate even in a subpar Film School. Baby Blues suffers from an identity crisis: it doesn't work as a fiction film and even less as a documentary. It made me cringe, but for the wrong reasons. It's an embarrassing mess, a travesty of a movie.

  • lou.'s rating of the film Baby Blues

    A prescindere dal fatto che preferisco l'Alina documentarista, dalla mia inspiegabile resistenza nei confronti della Rampling, ma soprattutto dall'imbarazzo che provo regolarmente quando recita (?) la Radonincich e infine dal tema, che (per il momento, perfortuna o purtroppo) non mi riguarda, ma si poteva approfondire meglio; insomma, a prescindere da tutto questo, non mi è piaciuto. #ciao.

  • edodellacqua's rating of the film Baby Blues

    La mancanza di autenticità, l’artefazione, l’iper intellettualizzazione della parte recitata del film può divenire sincera e “vera” solo perché è intercalata a parti documentarie autentiche? Tanti modi espressivi e stili fatti vivere insieme non fanno altro che confermare l’immaturità dell’autrice, che forse non coglie che il grande punto di forza del suo bel film d’esordio è l’autenticità del dolore raccontato

  • minima's rating of the film Baby Blues

    solito pastroccio di quando bisogna per forza fare un film un di finzione al posto di un documentario. le scene recitate sono semplicemente inguardabili, a mio avviso.

Related films