Elections
A public high school in São Paulo is preparing for student council elections. Teams plan campaign strategies, canvass their fellow students, and plaster the walls with their slogans. As the polling day nears, heated public debates reveal the student body’s political differences and shared visions.
By following a campaign for student council elections in 2018, Alice Riff’s vibrant documentary draws a portrait of both Brazilian youth and the country’s political landscape. Rich in colors and school personalities, this fascinating lesson in politics speaks of representation, hope, and democracy.