Honeygiver Among the Dogs
A detective in remote Bhutan investigating a disappearance becomes entwined with his chief suspect, an enigmatic, seductive woman referred to as Demoness. Using her for information, he falls deeper into an abyss of crime and magic before surrendering to the possibility of a supernatural resolution.
This is the feature debut of Bhutanese director Dechen Roder, and all signs point her being a talent to follow. Enriching the relationship between a detective and a femme fatale, her film upends noir expectations, all the while being closely rooted in local culture and vibrantly photographed. A gem.