For a better experience on MUBI, update your browser.

Ratings & Reviews

  1. bernardovazdecastro's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

    A rather conventional documentary for a rather unconventional filmaker. I saw years ago the entire retrospective of António Macedo and I don’t understand why that name vanish from the portuguese film history, but with this object I finally understood. Another interesting aspect of this film is showing Macedo’s work throw political, cultural and including the portuguese cinema itself.

  2. Mr. Gumby's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

    Quem ainda se lembra de António de Macedo? Contrariando o esquecimento dominante, Nos Interstícios da Realidade é um documentário que celebra a obra do cineasta, devolvendo-lhe o interesse cultural esquecido pelos cinéfilos, os estudiosos de cinema e os próprios realizadores. João Monteiro recupera, e bem, o cinema de António de Macedo, juntando entrevistas aos seus colegas, amigos e familiares, e materiais...

  3. Tiago Inácio's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

    filme simplesmente genial e importante. a trazer justiça à carreira de Macedo. não há nada mais fascista que apagar da memória colectiva de um povo a importância criativa/histórica de alguém no desenvolvimento de uma arte. censura de gosto e ostracismo. o anseio de experimentar e o desejo "criminoso" de não querer entediar o público de morte, como os demais Godards e Rosselinis de pechisbeque.

  4. Samuel Andrade's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

  5. Juliana Senra's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

    E agora como arranjo filmes do Macedo?

  6. Daniel Roque's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo

    @Festival Luso Brasileiro 2016. É impossível não sentir um misto de vergonha pelo que o país fez a António de Macedo e vontade de descobrir a sua obra depois de ver o documentário.

  7. ig_____or's rating of the film In the Interstices of Reality or The Cinema of António de Macedo