In the short break between performances in Calais, stage actress Alix (Emmanuelle Devos) makes a quick escape to Paris. On the train she meets a mysterious foreign stranger (Gabriel Byrne) and, for the most fleeting of afternoons, imagines what the future could hold down a different road.