Slits
Catarina is a researcher in quantum physics. She studies the sound spaces hidden in the variations of light. By immersing herself in the images she distorts, Catarina discovers a new form of sound spectrum, which seems to open an access to another temporality.
The feature debut by rising talent Carlos Segundo is this visually daring work of science fiction featuring an out-of-the-ordinary female lead. An enthralling, immersive exploration of loss, grief, and memory that’s tinged with humor, Slits reflects on our inability to grasp reality at its fullest.