For a better experience on MUBI, update your browser.

Ratings & Reviews

  1. Nicholas Gregory's rating of the film The Voice of the Moon

    Fellini's swansong is a mess lacking a purposeful story trajectory, its path too elongated and strenuous, and nothing standing in for this void sensation wise. The Voice of the Moon is too over-the-top in the embellished-mannerisms of its dull comedy that it falls flat. I only watched the first hour, not only because I could find very little I liked... but also because I realized life is too short to force pleasure.

  2. Balthaz21's rating of the film The Voice of the Moon

  3. OldGermanCurrency's rating of the film The Voice of the Moon

  4. RITA's rating of the film The Voice of the Moon

    I can't find this anywhere! Can somebody tell me a place where I can find it with english or portuguese subtitles? :)

  5. Lynch/Fellini's rating of the film The Voice of the Moon

    Ho appena guardato Federico Fellini La voce della luna .... Non hanno voluto più che ho avuto la possibilità di piangere durante la visione di film. Non perché era triste, ma perché era l'ultima caratteristica che avevo bisogno di guardare da Fellini e so non potrò mai vedere uno dei suoi film per la prima volta di nuovo. Fellini era un maestro e il mondo è derubato del suo genio. Ti amo Fellini!

  6. butterflycaught's rating of the film The Voice of the Moon

  7. pillo's rating of the film The Voice of the Moon

    quando ebbi il vhs ricordo che lo consumai: l'avrò rivisto centinaia di volte. Opera meno nota, ma incredibilmente intensa e piena di eleganza. Apparentemente sognante, ma rivelatrice di una umanità profondamente reale

  8. Costanza Arena's rating of the film The Voice of the Moon

    Dove vanno tutte quelle scintille? E il fuoco quando si spegne dove va? Come la musica, che nessuno sa dove va quando finisce. Quante idee mi vengono a stare qui, ma volano via, come quelle scintille, come si fa a fermarle nonna? Tu ci riesci? Come mi piace ricordare, più che vivere, del resto... che differenza fa?