Theatre of War
Over thirty-five years after Argentina fought Britain in the Falklands War, six veterans—three British and three Argentine—gather to collaborate on a film about their experiences. These one-time enemies of war spend months together as they share memories, audition actors, and begin production.
The first documentary from Argentine multi-disciplinary artist Lola Arias is a striking experiment. Switching between reality and fiction, the film is an exploration of war-time trauma that reflects on the possibilities of artifice to activate memory and revisit history through storytelling.