Arraianos
An unconventional portrait of a small village trapped out of time, located on the Galicia-Portugal border, Eloy Enciso’s Arraianos, is one of those rare and special films where description is inadequate: like the landscape of the village of Arraianos itself, it’s something to experience.
A rising star of the new Galician cinema, Eloy Enciso immerses us in the disappearing world of a small village in this resonant portrait of a place. Reminiscent of Le quattro volte, Enciso blurs the boundaries between documentary and fiction, unearthing a community’s connection to the natural world.