Domingo
January 1st, 2003. As Brazil celebrates President Lula;s historic investiture, two middle-class provincial families from Rio Grande do Sul gather in an old, poorly maintained house, around a champagne-fired barbecue, family secrets and frustrations.
Recalling Olivier Assayas’ Summer Hours in both artistic sensibility and core dynamics, Domingo is a sharp, atmospheric portrait of a modern-day family. Starring an ensemble cast of Brazilian veterans, this drama captures the subtle bond that intertwines public happenings with private life.