Gulyabani
Gulyabani is an entity, a ghoul, an outsider. She’s the restless spirit of a desolate and lonely place. Fethiye Sessiz, a notorious clairvoyant from Izmir in 1970s and 1980s, remembers fractions of her survival from abuse, kidnappings and violence.
Gürcan Keltek (Meteors, Colony) dives into the memories of an individual waiting for death, and takes a look at the oppression, violence and abuse which an entire society has suffered. This experimental film turns into a poetic experience where nature and the supernatural are intertwined.