Tuesday, After Christmas
Paul Hanganu loves two women. Adriana his wife and the mother of their daughter, the woman with whom he’s shared the thrills of the past ten years, and Raluca the woman who has made him redefine himself. He has to leave one of them before Christmas.
Radu Muntean made one of the most pointed dramas of the Romanian New Wave with this Cannes Un Certain Regard highlight. Featuring the acute long takes and unaffected realism so highly praised in that movement, Muntean’s slowly evolving and devolving scenes of a relationship are subdued and true.