Le Pont du Nord
In Paris, Marie, a claustrophobic ex-con, encounters the wild and knife-wielding Baptiste. Baptiste accompanies Marie on her quest to solve the mystery behind the contents of her former lover’s suitcase: a mix of clippings, patterns, and maps of Paris that points to a vastly unsettling labyrinth.
Enter the world of Jacques Rivette! In Le Pont du Nord, the New Wave critic-turned-filmmaker literally turns Paris into a game board, a treasure hunt ending in a nasty surprise. Is it real or imagined? A story of friendship? A paranoid conspiracy? Decide for yourself. Paris belongs to us.