Alejandro González Iñárritu brak meteen door met deze explosieve debuutfilm, waarmee hij de basis legde voor een nieuw gouden tijdperk voor de Mexicaanse cinema. Amores Perros, won in Cannes, maakte Gael García Bernal beroemd en is een woeste stedelijke odyssee die net zo fel is als hij klinkt.