Amrum
Amrum, lente 1945. Nanning is een 12-jarige jongen die op zeehonden jaagt, ’s nachts vist en op het land werkt om zijn moeder te helpen het gezin te onderhouden. Als de vrede wordt verklaard, ontstaan er geheel nieuwe conflicten en moet Nanning zijn eigen weg vinden.
Een vaste blik en een vlakke horizon geven eenvoud aan een stormachtige periode in Fatih Akins aangrijpende film met Diane Kruger. Uitgestrekte, door de wind geteisterde, stranden worden het canvas van een schilder voor een conflict tussen kinderlijke onschuld en kwaadaardige ideologie.