Seks en politiek zijn een vast duo in de blaxploitationfilms met Pam Grier in de hoofdrol, en Jack Hills klassieker Coffy is een perfect voorbeeld. Deze explosie van stijlvolle stoerheid is een podium voor Griers talenten en bezegelt zijn Black Panther woede met een lipstickkus.