Crayons of Askalan
Zuhdi Al Adawi, een Palestijnse kunstenaar die gevangen zit in de bezette gebieden, gebruikt zijn kunst als zijn eigen vrijheid van meningsuiting. Hij wordt geholpen door de rest van de gemeenschap en zijn familie om zijn kunstwerken te voltooien.
Als 15-jarige moest hij al de gevangenis in, voor 15 jaar lang. Palestijnse kunstenaar Zuhdi Al Adawi is de hoofdpersoon in deze indrukwekkende documentaire. Een krachtige, creative combinatie van heropvoering, dramatiek en zijn eigen krijttekeningen: zijn artistieke expressie als vorm van verzet.