Regisseur Levan Akin stelt de vitale kracht van de transgemeenschap van Istanbul centraal in dit aangrijpende verhaal over verbondenheid. Crossing is een bijzonder verhaal over hoop, identiteit en vergeving, met drie uitmuntende rollen die op levendige wijze generatieverschillen overstijgen.