Emilia Pérez
Overwerkte advocate Rita wordt ingehuurd door drugsbaron Manitas Del Monte om hem te helpen verdwijnen en te leven als Emilia Pérez, de vrouw die hij altijd al wilde zijn. Rita regelt het en doet alsof Manitas dood is, maar als Emilia een nieuw leven begint, ligt het verleden alsnog op de loer.
Jacques Audiard’s gedurfde musical, waarvan de hoofdrolspeelsters de prijs voor beste actrice in Cannes wonnen, is uniek. Emilia Pérez, een spectaculaire mix van kartelthriller, telenovela en krachtige ode aan zelfverwezenlijking, knalt van het scherm als een onstuitbaar natuurfenomeen.