General Idi Amin Dada
In 1971 werd Oeganda overgenomen door de zelfbenoemde dictator Generaal Idi Amin Dada. Zijn schrikbewind kostte honderdduizenden levens. De film toont de beruchte tiran als een dynamische, charmante en zeer gevaarlijke man wiens fanatieke neuroses een heel land in zijn greep kon houden.