I Want to Go Home
Joey Wellman, een chagrijnige Amerikaanse cartoonist, accepteert de uitnodiging om naar een tentoonstelling in Parijs te gaan, omdat zijn vervreemde dochter Elsie daar studeert. Hij arriveert met zijn vriendin Lena maar wil al snel naar huis, omdat de cultuurschok hem te veel wordt.
Alain Resnais neemt ons mee naar Parijs voor een knotsgekke botsing van culturen. Mede geschreven door Jules Feiffer, die Popeye tot leven bracht voor Robert Altman, brengt stripfan Resnais in I Want to Go Home de grappige pagina’s tot leven met een onbedwingbare Looney Tunes vitaliteit.