George Bailey wordt op kerstavond geconfronteerd met persoonlijke en professionele problemen en ziet zijn gelukkige leven uiteenvallen. Hij ziet geen uitweg meer en overweegt van een brug te springen. Dan grijpt zijn beschermengel Clarence in en laat hem zien hoe zijn stad er zonder hem uit ziet.
Wat zou Kerstmis zijn zonder deze film? Deze geliefde, sentimentele klassieker van Frank Capra bevat duistere waarheden over de menselijke ervaring, maar stelt ook verzoening en vriendschap boven consumentisme. Haal de tissues maar tevoorschijn voor het ultieme seizoensritueel.