Nadat ze met haar therapie begonnen is, wordt Chloé verliefd op haar psychoanalyticus Paul. Als ze gaan samenwonen lijkt alles perfect totdat ze hem verdenkt van het hebben van een dubbelleven. Als ze op onderzoek uitgaat, komt ze in een duistere wereld van bedrog, verraad en dubbelgangers terecht.
Het elegante en voortreffelijke Double Lover bewijst dat François Ozon nog steeds de meester van de erotische thriller is. Dankzij de gewaagde rollen van Marine Vacth en Jérémie Renier groeit deze film uit tot een psychoseksueel kat-en-muisspel à la Hitchcock en De Palma.