Letter from Siberia
Een reiziger maakt een reis door het uitgestrekte gebied en de afgelegen dorpen van Siberië en legt zijn observaties over de mensen, plaatsen, natuur en cultuur vast. Urbanisatie, roekeloze ontbossing en het uitsterven van de wolharige mammoet vallen allemaal onder zijn kritische blik.
Met een brutaal script en een levendige soundtrack van Nouvelle Vague exponent Georges Delerue, toont Chris Markers prachtige reisverslag een tedere liefde voor de mensen en het landschap van Siberië. Net als in zijn andere beroemde werken is de aanwezigheid van dieren zowel heerlijk als onverwacht.