Mädchen in Uniform
Nadat ze naar een strenge Pruisische meisjesschool is gestuurd, kruipt Manuela uit haar schulp met de hulp van de jonge en empathische lerares Elizabeth von Bernburg. Maar wanneer Manuela verliefd wordt op haar lerares, ontstaat er een schandaal dat de school op zijn grondvesten doet schudden.
In Leontine Sagans antifascistische meesterwerk, een mijlpaal in de lesbische cinema, ontketent een verliefd meisje een revolutie. Geregisseerd en geschreven door vrouwen – en met een volledig vrouwelijke cast – is dit in alle opzichten een baanbrekend werk: politiek, visueel en romantisch.