O Fantasma
De jonge, knappe Sergio werkt nachtdiensten als vuilnisman in Lissabon, Portugal. Fatima, zijn collega, is zeer geïnteresseerd in hem maar het is niet wederzijds. In plaats daarvan slentert Sergio door de stad met zijn hond. Al spoedig raakt hij gefascineerd door de eigenaar van een mooie motor.
João Pedro Rodrigues dook op in de Portugese cinema als een gedurfde, eigenzinnige en onorthodoxe queer auteur. O Fantasma (“The Ghost”) is zijn eerste lange film; een verontrustend en gefragmenteerd verhaal over nachtelijke en seksuele escapades in de donkere en surreële straten van Lissabon.