Paranoid Park
Een onopgeloste moord op Portland’s beruchte Paranoid skateboardpark leidt rechercheurs naar een lokale middelbare school. Een jonge skater raakt verstrikt in een moraal dilemma en moet niet alleen de pijn en loskoppeling van adolescentie verwerken, maar ook de consequenties van zijn eigen acties.
Nadat Gus van Sant de Palme d’Or had gewonnen voor Elephant, ging hij opnieuw in op de melancholie, lethargie en vluchtige ontsnapping van tieners. Skateboarden is de rode draad in een dromerig, mysterieus verhaal dat geleidelijk afdrijft naar bewegingen van onbeschrijfelijke schoonheid.