Paris, Texas
Na vier jaar te zijn verdwenen, loopt Travis de woestijn van Texas uit. Hij wordt opgepikt door zijn broer Walt, die voor Travis’ zoon Hunter heeft gezorgd. Terwijl hij een band opbouwt met Hunter, probeert Travis zijn gezin te herenigen door in Houston op zoek te gaan naar zijn ex-vrouw.
Wim Wenders veroverde Cannes in 1984 met zijn dromerige verhaal over het Amerikaanse zuidwesten. Met het eloquente script van Sam Shepard, en met Harry Dean Stanton, Dean Stockwell en Nastassja Kinski, kijkt de film op een poëtische manier naar Amerika, zoals alleen een buitenstaander dat kan.