Regisseur Eugene Jarecki maakt een muzikale roadtrip in Elvis Presleys Rolls-Royce, van Memphis via Las Vegas en verder. Veertig jaar na de dood van de King blikken mensen uit alle lagen van de bevolking, onder wie Alec Baldwin, Chuck D, Ethan Hawke en Mike Myers, terug op zijn opkomst en ondergang.