Twee jaar na een tragische schipbreuk die hun kleine vissersgemeenschap zwaar heeft getroffen, besluit een dorp aan de Galicische kust van Spanje om hun traditionele muziekensemble nieuw leven in te blazen en mee te doen aan de jaarlijkse regionale muziekwedstrijd.
Band Together is een hartverwarmende ode aan de helende kracht van muziek en doet denken aan een volkslied: oprecht en meeslepend. Met elke slag op de tamboerijn juicht de film de veerkracht toe van gewone mensen die zich onverschrokken tegen rampen verzetten en erkent hij de helden.